blog firmowy

Blog firmowy – rzecz warta zachodu?

15 października 2016

Kategorie: Marketing , Strony internetowe

Autor: Rachela Markwica

Blogosfera w Polsce, czy na świecie z dnia na dzień staje się coraz większa. Blogów jest mnóstwo i ich autorzy poruszają w swoich wpisach mnóstwo tematów. W większości autorami blogów są osoby prywatne. A co z firmami? Czy warto prowadzić blog firmowy?

Rola bloga

Przed erą internetu ludzie spisywali swoje przemyślenia, opisywali swoje przeżycia lub spostrzeżenia w pamiętnikach. Dostęp do nich miał z reguły autor i nie chętnie dzielił się ich treścią. Wszystko zmieniło się kiedy internet stał się dostępny dla każdego. Ludzie pomyśleli, że zamiast pisać dla siebie, do szuflady, będą wyrażali swoje opinie publicznie. I tak powstały blogi. Po co w ogóle komukolwiek blog? Dzięki niemu może wyrazić swoje uczucia, opinię. Blog daje również możliwość znalezienia innych osób o podobnych zainteresowaniach lub dla niektórych jest źródłem sławy. Piszę jednak tutaj o prywatnych blogach. Co z blogami firmowymi?

Blog firmowy

Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że posiadanie własnej strony internetowej to obecnie jeden z filarów sukcesu firmy. Ich właściciele zapominają jednak o innej ważnej rzeczy, mianowicie o blogu firmowym. Dzięki niemu firma może tylko zyskać, ale co właściwie?

Pozycjonowanie

Artykuły na blogu obfitują w autorską treść, która jest „lubiana” przez programy indeksujące strony internetowe. Tym samym nasza strona lepiej się pozycjonuje.

Narzędzie marketingu

Artykuły te związane są z branżą przedsiębiorstwa. Co nam to daje? Załóżmy, że ktoś szuka informacji o tym jaką farbę do ścian wybrać. Firma budowlana X ma na swoim blogu „Ranking farb do ścian”. Użytkownik trafia na ten wpis, a przy okazji może obejrzeć stronę firmy i skorzystać z jej usług.

Jesteś fachowcem

Dodając na blog artykuły związane z branżą w której działasz w oczach klientów stajesz się ekspertem w tej dziedzinie, a to zwiększa ich zaufanie do Ciebie.

Łatwiej o Tobie mówić

Bywa, że ktoś chce wspomnieć o naszej firmie lub się na nią powołać. Dzięki blogowi, wystarczy udostępnić wpis i gotowe.

Tworzysz bazę wiedzy

Twoje artykuły mogą być skarbnicą wiedzy, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.

Jak założyć blog firmowy?

Jeżeli nie posiadasz blogu na swojej firmowej stronie nie martw się! Chętnie go dla Ciebie wykonamy. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci we wszystkim.

Możesz się z nami skontaktować za pomocą strony Kontakt lub korzystając z poniższych danych kontaktowych:

E-mail: [email protected]

Numer telefonu: 690 013 595 lub 793 166 181