pokemon go

Pokemon Go, jako narzędzie marketingowe

02 sierpnia 2016

Kategorie: Marketing

Autor: Rachela Markwica

Od ponad tygodnia cały świat łapie Pokemony. Gra Pokemon Go, stworzona przez firmę Niantic podbije serca milionów ludzi. 

Czym jest Pokemon Go?

Pokemon Go to gra z tak zwaną rozszerzoną rzeczywistością. Głównym zadaniem gracza jest łapanie Pokemonów, które pokazują się w losowych miejscach, na całym świecie. Jest to możliwe dzięki mapie pokazującej się na ekranie. Mapa ta jest generowana na podstawie GPS, a miejsce, które nam się aktualnie na niej pokazuje jest naszą lokalizacją.

pokemon go

Kolejnym zadaniem użytkownika gry jest przejmowanie Gymów. Gym to miejsce, gdzie możemy trenować nasze Pokemony oraz walczyć z Pokemonami innych drużyn. W grze są trzy drużyny:

  • Valor,
  • Mystic,
  • Instinct.

Gracze mogą wybrać, do której drużyny chcą należeć. Dzięki temu mogą wzajemnie walczyć pomiędzy sobą i przejmować Gymy.

Aby łapać Pokemony gracz musi mieć Pokeballe. Zdobywa je po zdobyciu kolejnego poziomu oraz odwiedzając Pokestopy. Są to różne miejsca np. kawiarnie, kościoły, murale, place zabaw itd.

Czy Pokemon Go ma coś wspólnego z marketingiem?

Jak wspomniałam, Pokemony pokazują się losowo w różnych miejscach. Jest jednak możliwość zwabienia je w konkretne miejsce. W tym celu używa się Lure Module, czyli takiego „wabika”. Można go rzucić na dowolny Pokestop i dzięki temu przez 30 minut będzie się tam pojawiało więcej Pokemonów.

pokemon go

Pokestopami mogą być różne kawiarnie, pizzerie, restauracje. Lure Module przyciąga graczy w te miejsca. Chcąc być przez całe 30 minut w danym miejscu, łapiąc Pokemony, wiele osób będzie chciało usiąść wygodnie, napić się czegoś a może nawet coś zjeść. Jeżeli tego typu lokale są Pokestopami i rzucą na siebie Lure Module przyciągną wiele potencjalnych klientów, którzy oprócz łapania Pokemonów kupią napój, ciastko lub coś innego. Nie inwestując zbyt wiele możemy przyciągnąć klientów do siebie, którzy do nas wrócą.