unikalna treść

Unikalna treść strony. Co, jak i dlaczego?

22 października 2016

Kategorie: Marketing , Strony internetowe

Autor: Rachela Markwica

Wyobraź sobie, że czytasz książkę, powiedzmy kryminalną. Fabuła Cię zainteresowała ale czujesz, że już to gdzieś czytałeś. Deja vu w czystej postaci. No tak. Takich książek jak ta jest tysiące. Morderstwo, detektyw o trudnym charakterze ale zarazem i geniusz. W ostatnim momencie BUM! i sprawa rozwiązana. Spotykasz się z tak zwanym odgrzewanym kotletem. Może i książka była ciekawa, ale nie była unikalnaWłaśnie o to chodzi. O unikalność. A jak to się ma do stron internetowych? Czy unikalna treść strony ma znaczenie? Jeśli myślisz, że nie to mam nadzieję zmienić Twoje zdanie.

Strona jakich wiele

Przyjrzymy się problemowi od czysto społecznego aspektu. Wspomniałam o książce, która pomimo ciekawej fabuły jest nudna, ponieważ opiera się na tym samym schemacie, co inne. Powtarzająca się treść jest na dłuższą metę nudna i monotoniczna. Mało lubi w swoim życiu rutynę. Ileż to razy wszedłeś na stronę dowolnej firmy i przeczytałeś taki opis:

Nasza firma jest profesjonalna. Dbamy o każdy szczegół a naszym celem jest zadowolenie klienta…

I tak dalej, i tak dalej. Brzmi znajomo, prawda? Tego typu opisy są sztuczne i nie naturalne. Twoje zaufanie do tej firmy spadło, chociaż możesz o tym nie wiedzieć, ponieważ ich opis wpisuje się w pewien schemat. Co innego jak zobaczysz niecodzienny opis na przykład taki:

Firma XYZ może i wygląda jak każda inna ale taka nie jest. Dbamy o klienta, jesteśmy perfekcjonistami ale kto nie jest? Możemy zachwalać nasze usługi, obiecywać złote góry ale co się liczy? Efekt. I właśnie na to mogą liczyć nasi klienci. My nie mówimy dużo – my robimy dużo.

Oba zdania mówią o tym samym. Pokazują, że firma jest nastawiona na klienta oraz dba o profesjonalne podejście. Ale wydaje mi się, że drugi opis jest luźniejszy, bardziej nietypowy. Oczywiście nie jest idealny i można było by to zrobić jeszcze lepiej ale jesteśmy na dobrej drodze do stworzenia czegoś nowego, unikalnego.

Unikalna treść strony

Wiemy już, że unikalność działa na potencjalnego odbiorcę naszych usług lub produktów. A czy unikalna treść strony ma jakieś znaczenie od technicznego punktu widzenia? Okazuje się, że tak. Podejrzewam, że większość osób zna znaczenie słowa plagiat. Mamy z nim do czynienia w przypadku kiedy ktoś podaje się za autora np. książki a tak na prawdę większość jej treści została skopiowana od innego autora. Krótko mówiąc przedstawianie cudzych słów jako własne. Jest to zjawisko negatywne i nie pożądane.

Każdy chce, aby jego strona pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Firma XYZ zajmująca się produkcją kubków chce, aby po wpisaniu frazy zielone kubki ich strona była pierwszym wynikiem. Aby osiągnąć taki efekt strona powinna być pozycjonowana. Jednym z elementów pozycjonowania jest właśnie tworzenie unikalnej treści strony. W każdym momencie miliony stron w sieci są indeksowane między innymi przez roboty Google. Sprawdzają one, czy treść na stronie jest unikalna, czy nie jest to plagiat. Strony, które nie mają unikalnej treści ale na przykład skopiowane opisy, teksty, artykuły z innych stron nie są dobrze indeksowane. Roboty Google nie lubią takich stron. Kopiowanie treści z innych stron lub zbyt duże podobieństwo może przynieść odwrotny efekt do zamierzonego. Nasza strona zamiast być na samej górze, będzie na samym dole wyników.

SliceWeb wie jak ważna jest unikalna treść strony. Wiemy, że po pierwsze przyciąga odbiorców a po drugie pomaga w skutecznym pozycjonowaniu strony. Zajmujemy się copywritingiem i chętnie przygotujemy dla Państwa unikalne i nie powtarzalne treści na stronę: opisy produktów, artykuły, opisy usług lub inne treści.

Skontaktować się z nami mogą Państwo za pomocą strony Kontakt lub korzystając z poniższych danych kontaktowych:

E-mail: [email protected]

Numer telefonu: 690 013 595 lub 793 166 181