Blogosfera w Polsce i na świecie z dnia na dzień staje się coraz większa. Blogów jest mnóstwo, a ich autorzy poruszają w swoich wpisach mnóstwo tematów. W większości autorami blogów są osoby prywatne. A co z firmami? Czy warto prowadzić blog firmowy?

Rola bloga

Przed erą internetu ludzie spisywali swoje przemyślenia, opisywali swoje przeżycia lub spostrzeżenia w pamiętnikach. Dostęp do nich miał z reguły autor i niechętnie dzielił się ich treścią. Wszystko zmieniło się w momencie kiedy internet stał się dostępny dla każdego. Ludzie pomyśleli, że zamiast pisać dla siebie, do szuflady, będą wyrażali swoje opinie publicznie. I tak powstały blogi. Po co w ogóle komukolwiek blog? Dzięki niemu może wyrazić swoje uczucia, opinię. Blog daje również możliwość znalezienia innych osób o podobnych zainteresowaniach lub dla niektórych jest źródłem sławy. Piszę jednak tutaj o prywatnych blogach. Jak to się ma do firm?

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że posiadanie własnej strony internetowej to obecnie jeden z filarów sukcesu firmy. Ich właściciele zapominają jednak o innej ważnej rzeczy, mianowicie o blogu firmowym. Dzięki niemu firma może tylko zyskać, ale co właściwie?

Blog firmowy a pozycjonowanie

Artykuły na blogu obfitują w autorską treść, która jest „lubiana” przez programy indeksujące strony internetowe. Tym samym nasza strona lepiej się pozycjonuje. Zwiększa on ilość wartościowego contentu oraz liczba fraz, na które może wyświetlać się Twoja strona. Pomaga to również przy sezonowości biznesu (dzięki artykułom, możemy zwiększać ruch także poza sezonem największej sprzedaży).

Narzędzie marketingu

Artykuły powinny być związane są z branżą przedsiębiorstwa. Co nam to daje? Załóżmy, że ktoś szuka informacji o tym jaką farbę do ścian wybrać. Firma budowlana X ma na swoim blogu „Ranking farb do ścian”. Użytkownik trafia na ten wpis, a przy okazji może obejrzeć stronę firmy i skorzystać z jej usług.

Jesteś fachowcem

Dodając na blog artykuły związane z branżą w której działasz w oczach klientów stajesz się ekspertem w tej dziedzinie, a to zwiększa ich zaufanie do Ciebie. Przedstawianie Ciebie jako eksperta pozytywnie wpływa również na pozycjonowanie.

Łatwiej o Tobie mówić

Bywa, że ktoś chce wspomnieć o naszej firmie lub się na nią powołać. Dzięki blogowi, wystarczy udostępnić wpis i gotowe.

Tworzysz bazę wiedzy

Twoje artykuły na blogu firmowym mogą być skarbnicą wiedzy, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.

Rachela Markwica

Rachela Markwica

Jestem współtwórcą SliceWeb, agencji interaktywnej, która powstała w 2015 roku. Można powiedzieć, że jestem człowiekiem-orkiestrą: piszę artykuły na naszym blogu, zajmuję się sprzedażą, projektuję oraz koduję strony internetowe. Prywatnie zapalony gracz komputerowy i właścicielka dwóch kotków.

Blog SliceWeb – Zobacz inne wpisy

Witamy na naszej nowej stronie!

Jak zawsze idziemy z duchem czasu. Dlatego nieustannie staramy się dostosować do obecnie panujących standardów w zakresie tworzenia stron i sklepów internetowych. Z wielką radością…

Przeczytaj wpis

Wpływ COVID-19 na pracę SliceWeb

Od kilku tygodni świat boryka się z pandemią koronawirusa. Uniemożliwa ona wielu przedsiębiorstwom sprzedaży swoich produktów i usług. COVID-19 nie ma jednak wpływu na naszą…

Przeczytaj wpis

Jakie wtyczki warto mieć na swojej stronie WordPress?

WordPress to CMS w oparciu, o który tworzymy oferowane przez nas strony internetowe. Ten system zarządzania treścią pozwala instalować rozszerzenia (wtyczki), które umożliwiają rozszerzenie funkcjonalności…

Przeczytaj wpis

Słowniczek pojęć związanych ze stronami internetowymi oraz e-commerce

Przy tworzeniu naszych projektów używamy często pojęć i fraz, które dla osób spoza branży mogą być niezrozumiałe. Pomyślałam więc, że stworzę słownik pojęć związanych ze…

Przeczytaj wpis